مشاوره آکادمی آوای درون

مشاوره تحصیلی و مشکلات روان شناختی و مشاوره آموزشی

مشاوره آکادمی آوای درون

مشاوره تحصیلی و مشکلات روان شناختی و مشاوره آموزشی

ثبت نام و مشاهده سوابق تحصیلی در کنکور 94

پنجشنبه, ۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳ ب.ظ

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، محسن کمالی رییس اداره سنجش اداره کل گفت: 

مطابق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی در تابستان سال 1392، در خصوص اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون‌های سراسری و هماهنگی به عمل آمده با سازمان سنجش آموزش کشور، نمرات داوطلبان آزمون سراسری 1394 همانند سال‌های قبل از طریق سیستم‌های رایانه‌ای مناطق و استان‌ها جمع‌آوری و به صورت متمرکز به سازمان سنجش تحویل خواهد شد. (صرفا برای داوطلبانی که مدرک سوم متوسطه خود را در رشته‌های نظری و از سال 1384 به بعد اخذ نموده باشند.)

وی گفت: لذا با عنایت به حساسیت آزمون سراسری و رقابت شدید داوطلبان و به منظور افزایش سرعت، صحت و ضریب اطمینان از کامل بودن اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش نسبت به تهیه سامانهdipcode.medu.ir اقدام نموده که لازم است کلیه داوطلبان ثبت نام در آزمون سراسری که مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه نظری خود را از سال 1384 و بعد از آن دریافت نموده‌اند، ضمن مراجعه به سامانه مذکور نسبت به مشاهده و تایید اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی خود اقدام کنند و سپس کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند.

رییس اداره سنجش اداره کل استان گفت : توجه به این نکته مهم است که چنانچه داوطلبی این کد را نداشته باشد امکان ثبت نام اینترنتی برای آزمون سراسری 1394 را نخواهد ‌داشت. از این رو اداره سنجش ضمن تشکر از زحمات کلیه همکاران که در جهت اطلاع رسانی و راهنمایی دانش‌آموزان اقدام می‌نمایند .

وی افزود: انتظار دارد مدیران مدارس دوره دوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی نسبت به راهنمایی و هدایت دانش‌آموزان داوطلب شرکت در آزمون سراسری و ارجاع آنان به سایت مذکور و انجام اقدامات لازم مساعدت و همکاری نمایند. برای تحقق این امر لازم است مدیران مدارس امکان مراجعه دانش‌‌آموزان خود را به سامانه dipcode.medu.ir فراهم نموده تا نسبت به مشاهده مشخصات سجلی و سوابق تحصیلی و دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: چنانچه دانش‌آموز مغایرتی در اطلاعات خود در سامانه مشاهده نماید، لازم است از تایید خودداری کند و برای اصلاح، درخواست رسیدگی به مغایرت نماید.

در این خصوص اهم اقدامات داوطلب به شرح زیر می‌باشد:

1-   مراجعه به سامانه dipcode.medu.ir

2-   مشاهده دقیق و بررسی اطلاعات فردی و نمرات کتبی

3-   در صورت صحت اطلاعات گزینه تایید را انتخاب نموده و کد سوابق خود را دریافت نماید.

4-   چنانچه داوطلب اطلاعات خود را در سامانه نیابد و یا اطلاعات موجود در سامانه را مغایر اطلاعات مندرج در مدرک تحصیلی خود بداند، لازم است از طریق بخش رسیدگی به مغایرت‌ها در سامانه مذکور، درخواست رسیدگی به مغایرت خود را از طریق گزینه ارسال، به منطقه محل اخذ دیپلم خود ارسال کند. در اینصورت درخواست مغایرت‌ها در کارتابل الکترونیکی منطقه محل اخذ دیپلم داوطلب قابل مشاهده می‌باشد و مسئولان ذیربط منطقه در اسرع وقت نسبت به رسیدگی و رفع مغایرت‌ها اقدام می‌نمایند و نتیجه اقدام، توضیحات و راهنمایی‌های لازم را در سامانه در پاسخ به هر یک از درخواست‌ها درج می‌نمایند.

5-   لازم به ذکر است که مراجعه به سامانه  dipcode.medu.irو دریافت کد سوابق، به منزله ثبت نام در آزمون سراسری نمی‌باشد و داوطلب باید پس از تایید صحت سوابق تحصیلی خود و دریافت کد سوابق تحصیلی در تاریخی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد برای ثبت نام در آزمون سراسری اقدام نماید.


نظرات  (۲)

سلام من سال ۹۳,لیسانس گرفتم الان هم میخوام دوباره کنکور سراسری شرکت کنم برای سوابق تحصیلیم باید چکار کنم
پاسخ:
با سلام
در صورتیکه در سال گذشته نمرات خود را تایید کرده باشید نیازی به دریافت مجدد کد تاییدیه نیست
۱۸ مهر ۹۶ ، ۱۶:۱۴ real psychic readings
فوق العاده است که شما از این پست ها و همچنین بحث های ما در این مکان در حال دریافت ایده ها هستید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">